Aby zapobiec awarii nalezy pilnie uwazac na stan lozysk

Dla regulacji wymaganego luzu między powierzchniami stykowymi dolnej głowicy korbowodu umieszcza się kilka regulacyjnych stalowych podkładek . W miarę ścierania się babbitu podkładki te są stopniowo wyjmowane (równomiernie z obu stron), a pokrywy dolnej głowicy korbowodu są dociągane usuwając w ten sposób nadmierny luz. Jeżeli w odpowiednim czasie nie wykonamy tego, warunki smarowania pogarszają się, występują. stuki w łożysku, może zajść wykruszenie się i wytopienie babbitu, co doprowadza do awarii. Sprawdzanie i dociąganie łożysk należy przeprowadzać według prawideł obsługi technicznej po przepracowaniu określonego czasu, nie dopuszczając do pojawienia się stuków. Przy znacznym zużyciu babbitu, kiedy zostaną wyjęte już wszystkie wkładki, należy wylać panewki nowym stopem. Aby zapobiec awarii należy pilnie uważać na stan łożysk i w odpowiednim czasie dokonywać dociąganie. W silnikach ciągników S-80 i KD-35 stopami zmniejszającymi tarcie jest wylany nie bezpośrednio materiał korbowodu, lecz specjalne wkładki korbowodowe i nie można wykonywać regulacji luzu. W wypadku zużycia wymienia się wkładki na nowe lub na naprawione. Wał korbowy jest najdroższą częścią mechanizmu korbowego. Zarówno czopy korbowe jak i główne są hartowane i dokładnie szlifowane. Zapewnia to dużą twardość i podwyższoną odporność na zużycie. Wały korbowe bywają łożyskowane w dwóch (U-2, SChTZ), w trzech (CzTZ S-60) lub vi pięciu (SChTZ-NATI, S-65, S-80, KD-35) łożyskach. [patrz też: domki drewniane, dachówka cementowa cena, klimatyzacja precyzyjna ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: dachówka cementowa cena materiały dydaktyczne dla szkół podstawowych zadaszenia tarasów