CHLODZENIE SILNIKA

CHŁODZENIE SILNIKA Silne nagrzanie cylindrów i tłoków w czasie spalania mieszanki może wywołać rozrzedzenie i spalenie oleju, przedwczesne zapłony paliwa, pogorszenie napełniania cylindrów i spadek mocy silnika, a przy dłuższej pracy przegrzanego silnika zatarcie tłoka w cylindrze i awarię. Dla zapobieżenia tym zjawiskom w silnikach samochodowych i ciągnikowych stosuje się chłodzenie wodne. System chłodzenia ciągnika SChTZ-NATI. Aby utrzymać prawidłowe działanie systemu zapłonowego, konieczne jest okresowe sprawdzenie i regulowanie szczeliny między kontaktami otwartego przerywacza iskrownika . Iskrownik należy okresowo smarować, chroniąc kontakty iskrownika od zanieczyszczenia olejem, naftą lub benzyną. Powierzchnie kontaktów przerywacza iskrownika. powinny szczelnie przylegać do siebie. W tym celu należy czyścić je pilnikiem zdejmując przy tym jak najmniej metalu. W samochodach prąd niskiego napięcia wytwarzany jest w prądnicy i przetwarzany na prąd wysokiego napięcia w specjalnym urządzeniu – cewce zapłonowej w tym momencie kiedy prąd niskiego – na pięcia zostaje przerwany przy pomocy specjalnego przerywacza. Poprzez rozdzielacz prąd wysokiego napięcia jest kierowany przewodami do odpowiednich cylindrów. Przerywacz i rozdzielacz połączone są konstrukcyjnie w jeden przyrząd, zwany przerywaczem-rozdzielaczem. Gdy silnik nie pracuje i liczba obrotów wału korbowego jest mała, urządzenie elektryczne w samochodach zasilane są prądem niskiego napięcia z akumulatora. świeca zapłonowa składa się z korpusu metalowego , elektrody centralnej , zamocowanej w porcelanowym izolatorze i elektrod bocznych zamocowanych w korpusie świecy. Górna część elektrody centralnej zaopatrzona jest w gwint z nakrętką, służącą do zamocowania przewodu biegnącego od rozdzielacza. [hasła pokrewne: ciężar betonu, ocieplenie domu koszt, projekty domów weselnych ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: ciężar betonu ocieplenie domu koszt projekty domów weselnych