Ciagniki typu SChTZ- NATI

Od roku 1937 na produkcję ciągników gąsienicowych przeszły również stalingradzka i charkówska fabryka ciągników. Rozpoczęły one produkcję ciągników gąsięnicowych SChTZ-NATI ; silnikiem naftowym o mocy 52 KM oraz gazogeneratorowych (fabryka charkowska) ChTZ-T-2G z silnikiem o mocy 45 KM, pracujących na najtańszym paliwie pochodzenia lokalnego (klocki drewniane, torf itp. ). Ciągniki typu SChTZ- NATI są produkowane również w obecnych czasach przez fabryki ciągnikowe zbudowane w czasie Wielkiej Wojny Narodowej. Poczynając od 1938 r. czeljabińska fabryka ciągników przeszła na produkcję ciężkich gąsienicowych ciągników CzTZ-S-65 z silnikiem wtryskowym oraz ciągników gazogeneratorowych CzTZ-SG-65. W czwartej powojennej stalinowskiej pięciolatce, przemysł ciągnikowy w ZSRR nie tylko odbudowuje się w pełni do poziomu przedwojennego, lecz szybko się rozwija zarówno pod względem ilości jak i jakości produkowanych maszyn. Do roku 1937 produkowały one pracujące na nafcie ciągniki kołowe SJ,Z 15/30 i . ChTZ 15/30. Ciągniki te nie różniły się konstrukcją . z tego powodu często oznacza się je SChTZ 15/30 . W początku 1918 roku W. 1. Lenin zaprosił do siebie J. W. Mamina i polecił mu zorganizować produkcję ciągników i silników w nowej fabryce w mieście Marks, w obwodzie saratowskim, zakupując w tym celu potrzebne obrabiarki za granicą. Mamin zadanie wykonał i fabryka. Odrodzenie rozpoczęła pod jego kierownictwem produkcję ciągników Karlik i silników Ruskij Diesel. Wkrótce inne fabryki rozpoczęły produkcję ciągników swojej konstrukcji: kołomeńska fabryka Kołomeniec, fabryka Czerwony Postęp – Zaporożec itd. Jednakże w tym okresie wszystkie fabryki produkowały ciągniki tylko jako pojedyncze sztuki. Masową produkcję radzieckich ciągników rozpoczęła w roku 1924 kirowska fabryka w Leningradzie, która wyprodukowała pierwszą serię ciągników Fordson-Putiłowiec. Na tych niezbyt jeszcze doskonałych ciągnikach nabierały doświadczenia i uczyły się pierwsze kadry naszych mechanizatorów rolnictwa. W roku 1934 fabryka kirowska przeszła na produkcję bardziej doskonałych ciągników . lJniwersal do międzyrzędowej uprawy 10/20 (U-1 i U-2), które produkowała do początku Wielkiej Wojny Narodowej. Ciągnik U 2. [więcej w: blat kuchenny laminowany cena, budynek gospodarczy, maszyny pakujące ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: blat kuchenny laminowany cena budynek gospodarczy Domy z drewna