MECHANIZM KORBOWODOWY

MECHANIZM KORBOWODOWY Części mechanizmu korbowodowego ciągnika SChTZ-NATI. Tłok odlany jest z szarego żeliwa. Wewnątrz tłoka na bocznych jego ściankach znajdują się dwa nadlewy zwane piastami tłokowymi, w których wstawiony jest sworzeń tłokowy. Sworzeń zamocowany jest w piastach tłokowych sprężynującymi pierścieniami ustalającymi , które w czasie pracy uniemożliwiają wysuwanie się sworznia z tłoka. Sworzeń może się przy tym obracać zarówno w piastach tłokowych, jak i w główce korbowodu. Mocowanie takie nazywa się pływające. Dzięki takiemu zamocowaniu zużycie sworznia jest bardziej równomierne. W ciągniku U-2 nie ma sworzni pasowanych obrotowo, lecz są one zamocowane na stałe w jednej z piast tłokowych, śrubą ustalającą. Aby stworzyć uszczelnienie między tłokiem a cylindrem i nie dopuścić do przenikania gazów, w górnej części tłoka wykonane są cztery rowki, w które są wstawione pierścienie tłokowe – trzy górne uszczelniające (kompresyjne) i jeden dolny – odoliwiający, który przy ruchu tłoka zbiera nadmiar oleju z gładzi cylindrowej . Pierścienie tłokowe posiadaj ą w stanie rozprężonym nieco większą średnicę zewnętrzną niż średnica cylindra. Aby wstawić pierścienie razem z tłokiem do cylindra ściska się ich zamki (rozcięcia). Dzięki swoim sprężystym właściwościom podczas ruchu tłoka pierścienie przylegają szczelnie do ścianek cylindra. Po pewnym okresie pracy pierścienie tłokowe zużywają się osłabiając uszczelnienie między tłokiem a cylindrem, gazy częściowo przenikają z cylindra do dolnej części bloku, moc silnika zmniejsza się i pogarsza się jego normalna praca. [więcej w: domki drewniane, dachówka cementowa cena, klimatyzacja precyzyjna ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: dachówka cementowa cena materiały dydaktyczne dla szkół podstawowych zadaszenia tarasów