MECHANIZMY, ZESPOLY SILNIKA I ICH PRZEZNACZENIE

MECHANIZMY, ZESPOŁY SILNIKA I ICH PRZEZNACZENIE Dla realizacji opisanego wyżej procesu pracy w silnikach spalinowych istnieją następujące podstawowe mechanizmy i zespoły: 1. Mechanizm korbowodowy realizujący obrót wału korbowego przy roboczym suwie tłoka i ruch tłoków przy suwach pomocniczych. 2. Mechanizm rozrządczy otwierający i zamykający zawory dla zassania mieszanki paliwowej lub powietrza (we wtryskowych) i wydechu gazów spalinowych. 3. System zasilania zapewniający przygotowanie mieszanki roboczej (w silnikach gaźnikowych) lub rozpylenie paliwa (we wtryskowych) i podanie mieszanki lub paliwa do cylindrów silnika. 4. System zapłonowy zapewniający otrzymanie prądu elektrycznego Silniki te posiadają określony, stosunkowo niewysoki stopień sprężania mieszanki paliwowej przed jej zapłonem. Przy pracy na nafcie mieszanka paliwowa zostaje sprężona 3,5-4,5 raza, przy ligroinie – 3,8-4,2 raza, a przy benzynie 4,5-6,5 raza. Jeżeli w silnikach tych dopuścimy większy stopień sprężania, temperatura mieszanki paliwowej podwyższy się tak, że zanim tłok osiągnie górny martwy punkt, może nastąpić samozapłon mieszanki i ciśnienie gazów będzie przeciwdziałać dalszemu ruchowi tłoka do góry. Pojawiają się przy tym głuche stuki w silniku, przegrzewa się on i traci moc. Przy wyższym stopniu sprężania i nieodpowiednim paliwie może nastąpić tak zwane zjawisko detonacji, przy której następują wybuchy cząstek paliwa. [więcej w: wiatrołap w domu jednorodzinnym, wentylacja mechaniczna nawiewno wywiewna, kolor dachu i elewacji wizualizacja ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: kolor dachu i elewacji wizualizacja wentylacja mechaniczna nawiewno wywiewna wiatrołap w domu jednorodzinnym