Podgrzewanie mieszanki.

Podgrzewanie mieszanki. Dla lepszego zmieszania z powietrzem, paliwo powinno być zmienione w parę. Benzyna paruje dobrze przy temperaturze normalnej, lecz nafta i ligroina wymagają podgrzewania. W tym celu rury ssące podgrzewa się gorącymi spalinami. Stopień podgrzania mieszanki roboczej ma duże znaczenie. Przy niedostatecznym podgrzaniu znajdujące się w mieszance oddzielne cząstki nafty lub ligroiny padają na ścianki rury ssącej i cylindrów, ochładzają się i osiadają w postaci kropelek, co nazywa się kondensacją paliwa. Kondensacja paliwa jest bardzo szkodliwa, ponieważ pogarsza się przy tym spalanie, a osadzające się krople płynnego paliwa zmywają olej ze ścianek cylindrów i spadając do miski olejowej rozrzedzają go; zużycie części silnika znacznie przy tym wzrasta. Nadmierne podgrzanie mieszanki jest także niepożądane, ponieważ mieszanka paliwowa rozszerza się przy tym i w mniejszej ilości napełnia cylindry; moc silnika spada wtedy. Dla utrzymania normalnego podgrzewania mieszanki silnika STZ-NATI (starych serii) i S-60 posiadają specjalne urządzenie dla regulacji stopnia podgrzania. Prawidłowa regulacja stopnia podgrzewania w zależności od warunków pracy podwyższa moc silnika o 5-6%. Aby zwiększyć szybkość ruchu powietrza przepływającego obok rurki, przy otworze wylotowym tej rurki, umieszczony jest pierścień o zmniejszonej średnicy zwany dławicą. Komora, w której zasysane z rurki paliwo rozpyla się i miesza z powietrzem, nazywa się komorą zmieszania, a koniec rurki – rozpylaczem. Dla regulacji ilości mieszanki dopływającej do cylindrów w komorze zmieszania ustawiona jest przepustnica . Odsłanianie i zasłanianie przepustnicy w zależności od obciążenia silnika dokonywane jest w określonych granicach przy pomocy automatycznego regulatora lub dźwignią ręcznej regulacji gazu . Do zmiany składu mieszanki służy iglica regulacyjna , przykrywająca swoim zaostrzonym końcem otwór , przez który paliwo wypływa z komory. Gdy iglica regulacyjna przykrywa częściowo kalibrowany otwór, przepływ paliwa jest mniejszy i mieszanka staje się uboższa. Przy wykręcaniu iglicy regulacyjnej przekrój przelotowy dyszy zwiększa się i mieszanka wzbogaca się. Iglicą regulacyjną ustala się na najbardziej pożądany, przy normalnych obrotach, skład mieszanki. W czasie pracy przy zmianie obciążenia silnika i przy różnym stopniu uchylenia przepustnicy zmienia się jednak ustalony skład mieszanki. Mieszanka zapala się przy tym w rurze ssącej i następują jak gdyby słabe wybuchy, zwane kichaniem w gaźniku. [hasła pokrewne: gładzie gipsowe cennik, drzwi balkonowe przesuwne cena, pomost ortotropowy ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: drzwi balkonowe przesuwne cena gładzie gipsowe cennik pomost ortotropowy