Posts Tagged ‘materiały dydaktyczne dla szkół podstawowych’

SYSTEM ZASILANIA SILNIKA

Friday, August 17th, 2018

SYSTEM ZASILANIA SILNIKA Zasada działania. Podstawowym zadaniem systemu zasilania w silnikach gaźnikowych, jest przygotowanie i podanie do cylindrów silnika mieszanki roboczej składającej się z paliwa i powietrza. Urządzenia systemu zasilania. Paliwo ze zbiornika poprzez osadnik i powietrze atmosferyczne poprzez filtr powietrzny , przechodząc do specjalnego urządzenia zwanego gaźnikiem, gdzie paliwo rozpyla się i mieszając się w określonym stosunku z powietrzem, tworzy mieszankę roboczą. Mieszanka paliwowa przechodzi z gaźnika poprzez rury ssące do cylindrów silnika. …read more

MECHANIZM ROZRZADCZY

Friday, August 17th, 2018

MECHANIZM ROZRZĄDCZY Mechanizm rozrządczy reguluje moment wlotu do cylindrów mieszanki paliwowej (w silnikach gaźnikowych) lub powietrza (w silnikach wtryskowych) oraz moment wydechu gazów spalinowych, zgodnie z kolejnymi suwami pracy (ruchami tłoka). W tym celu wał korbowy poprzez przekładnię rozrządczą napędza wałek rozdzielczy , który w czasie obrotu podnosi występami kułaków talerz popychacza i przez drążek popychacza oraz dźwignie zaworowe wywołuje otwarcie zaworów ssących lub wydechowych. Przy dalszym obrocie wałka kułakowego, kiedy występ kułaka wychodzi spod talerza popychacza, zawór zamyka się pod działaniem sprężyny zaworowej przerywając przepływ mieszanki paliwowej lub gazów spalinowych. W silnikach samochodowych nie ma zaworów wiszących i dlatego talerze popychacza odkrywają zawory naciskając bezpośrednio na ich trzony. Aby zapobiec przenikaniu gazów w momencie sprężania lub w roboczym suwie tłoka, grzybki zaworów powinny być szczelnie dociśnięte swoją stożkowatą powierzchnią uszczelniającą do powierzchni gniazda zaworowego. …read more

Aby zapobiec awarii nalezy pilnie uwazac na stan lozysk

Friday, August 17th, 2018

Dla regulacji wymaganego luzu między powierzchniami stykowymi dolnej głowicy korbowodu umieszcza się kilka regulacyjnych stalowych podkładek . W miarę ścierania się babbitu podkładki te są stopniowo wyjmowane (równomiernie z obu stron), a pokrywy dolnej głowicy korbowodu są dociągane usuwając w ten sposób nadmierny luz. Jeżeli w odpowiednim czasie nie wykonamy tego, warunki smarowania pogarszają się, występują. stuki w łożysku, może zajść wykruszenie się i wytopienie babbitu, co doprowadza do awarii. Sprawdzanie i dociąganie łożysk należy przeprowadzać według prawideł obsługi technicznej po przepracowaniu określonego czasu, nie dopuszczając do pojawienia się stuków. …read more

MECHANIZM KORBOWODOWY

Friday, August 17th, 2018

MECHANIZM KORBOWODOWY Części mechanizmu korbowodowego ciągnika SChTZ-NATI. Tłok odlany jest z szarego żeliwa. Wewnątrz tłoka na bocznych jego ściankach znajdują się dwa nadlewy zwane piastami tłokowymi, w których wstawiony jest sworzeń tłokowy. Sworzeń zamocowany jest w piastach tłokowych sprężynującymi pierścieniami ustalającymi , które w czasie pracy uniemożliwiają wysuwanie się sworznia z tłoka. Sworzeń może się przy tym obracać zarówno w piastach tłokowych, jak i w główce korbowodu. …read more