Posts Tagged ‘projekty domów weselnych’

SILNIK SAMOCHODOWO-CIAGNIKOWY SMAROWANIE SILNIKA

Sunday, November 18th, 2018

SILNIK SAMOCHODOWO-CIĄGNIKOWY SMAROWANIE SILNIKA Aby zmniejszyć zużycie trących się powierzchni i poprawić warunki pracy części silnika, wprowadza się warstwę smaru między trące się powierzchnie. Dzięki swojej lepkości olej przylega do trących się powierzchni i tworzy cienką błonkę smaru. Wynikiem tego jest znaczne zmniejszenie się tarcia i zużycia trących się powierzchni. Poza tym smar oczyszcza powierzchnię z cząstek metalicznych i sprzyja jej chłodzeniu. Smarowanie cylindrów poprawia poza tym szczelność tłoka. …read more

Aby stworzyc lepsze warunki cieplne pracy silnika

Sunday, November 18th, 2018

Aby stworzyć lepsze warunki cieplne pracy silnika, ciągniki S-65, S-80 i KD-35 oraz część ciągników SChTZ-NATI wyposażone są w specjalne urządzenia zwane termostatem, które w zależności od temperatury wody reguluje jej obieg zakrywając górną rurę . W ten sposób przy różnych warunkach pracy silnika utrzymuje się prawie stałą temperaturę wody w systemie chłodzenia. Istnienie termostatu wymaga dokładniejszej obsługi systemu chłodzenia. Przy niewłaściwym obchodzeniu się termostat może sprzyjać zamarzaniu wody w chłodnicy. Aby zapobiec tworzeniu się osadu w systemie chłodzenia, woda powinna być czysta, miękka i nie posiadać domieszek mechanicznych. …read more

Schemat chlodzenia silnika KD-35

Sunday, November 18th, 2018

Schemat chłodzenia silnika KD-35 . Aby podgrzać wodę w zimnych porach roku nalewa się początkowo tylko jeden kubeł wody do zbiornika urządzenia podgrzewającego. Aby woda nie zamarzła w rurkach chłodnicy, nalewa się ją nie przez otwór chłodnicy, lecz przez rurę . Po zagrzaniu wody w zbiorniku Woda napełniająca przestrzenie wokoło cylindrów – koszulka wodna chłodzi ich ścianki i głowicę. Nagrzana woda przepływa przez rurę łączącą do górnego zbiornika chłodnicy. …read more

CHLODZENIE SILNIKA

Sunday, November 18th, 2018

CHŁODZENIE SILNIKA Silne nagrzanie cylindrów i tłoków w czasie spalania mieszanki może wywołać rozrzedzenie i spalenie oleju, przedwczesne zapłony paliwa, pogorszenie napełniania cylindrów i spadek mocy silnika, a przy dłuższej pracy przegrzanego silnika zatarcie tłoka w cylindrze i awarię. Dla zapobieżenia tym zjawiskom w silnikach samochodowych i ciągnikowych stosuje się chłodzenie wodne. System chłodzenia ciągnika SChTZ-NATI. Aby utrzymać prawidłowe działanie systemu zapłonowego, konieczne jest okresowe sprawdzenie i regulowanie szczeliny między kontaktami otwartego przerywacza iskrownika . Iskrownik należy okresowo smarować, chroniąc kontakty iskrownika od zanieczyszczenia olejem, naftą lub benzyną. …read more