Posts Tagged ‘zadaszenia tarasów’

SYSTEM ZASILANIA SILNIKA

Friday, June 21st, 2019

SYSTEM ZASILANIA SILNIKA Zasada działania. Podstawowym zadaniem systemu zasilania w silnikach gaźnikowych, jest przygotowanie i podanie do cylindrów silnika mieszanki roboczej składającej się z paliwa i powietrza. Urządzenia systemu zasilania. Paliwo ze zbiornika poprzez osadnik i powietrze atmosferyczne poprzez filtr powietrzny , przechodząc do specjalnego urządzenia zwanego gaźnikiem, gdzie paliwo rozpyla się i mieszając się w określonym stosunku z powietrzem, tworzy mieszankę roboczą. Mieszanka paliwowa przechodzi z gaźnika poprzez rury ssące do cylindrów silnika. …read more

MECHANIZM ROZRZADCZY

Friday, June 21st, 2019

MECHANIZM ROZRZĄDCZY Mechanizm rozrządczy reguluje moment wlotu do cylindrów mieszanki paliwowej (w silnikach gaźnikowych) lub powietrza (w silnikach wtryskowych) oraz moment wydechu gazów spalinowych, zgodnie z kolejnymi suwami pracy (ruchami tłoka). W tym celu wał korbowy poprzez przekładnię rozrządczą napędza wałek rozdzielczy , który w czasie obrotu podnosi występami kułaków talerz popychacza i przez drążek popychacza oraz dźwignie zaworowe wywołuje otwarcie zaworów ssących lub wydechowych. Przy dalszym obrocie wałka kułakowego, kiedy występ kułaka wychodzi spod talerza popychacza, zawór zamyka się pod działaniem sprężyny zaworowej przerywając przepływ mieszanki paliwowej lub gazów spalinowych. W silnikach samochodowych nie ma zaworów wiszących i dlatego talerze popychacza odkrywają zawory naciskając bezpośrednio na ich trzony. Aby zapobiec przenikaniu gazów w momencie sprężania lub w roboczym suwie tłoka, grzybki zaworów powinny być szczelnie dociśnięte swoją stożkowatą powierzchnią uszczelniającą do powierzchni gniazda zaworowego. …read more

Aby zapobiec awarii nalezy pilnie uwazac na stan lozysk

Friday, June 21st, 2019

Dla regulacji wymaganego luzu między powierzchniami stykowymi dolnej głowicy korbowodu umieszcza się kilka regulacyjnych stalowych podkładek . W miarę ścierania się babbitu podkładki te są stopniowo wyjmowane (równomiernie z obu stron), a pokrywy dolnej głowicy korbowodu są dociągane usuwając w ten sposób nadmierny luz. Jeżeli w odpowiednim czasie nie wykonamy tego, warunki smarowania pogarszają się, występują. stuki w łożysku, może zajść wykruszenie się i wytopienie babbitu, co doprowadza do awarii. Sprawdzanie i dociąganie łożysk należy przeprowadzać według prawideł obsługi technicznej po przepracowaniu określonego czasu, nie dopuszczając do pojawienia się stuków. …read more

MECHANIZM KORBOWODOWY

Friday, June 21st, 2019

MECHANIZM KORBOWODOWY Części mechanizmu korbowodowego ciągnika SChTZ-NATI. Tłok odlany jest z szarego żeliwa. Wewnątrz tłoka na bocznych jego ściankach znajdują się dwa nadlewy zwane piastami tłokowymi, w których wstawiony jest sworzeń tłokowy. Sworzeń zamocowany jest w piastach tłokowych sprężynującymi pierścieniami ustalającymi , które w czasie pracy uniemożliwiają wysuwanie się sworznia z tłoka. Sworzeń może się przy tym obracać zarówno w piastach tłokowych, jak i w główce korbowodu. …read more

W silnikach wtryskowych system zaplonowy nie istnieje

Friday, June 21st, 2019

W silnikach wtryskowych system zapłonowy nie istnieje, ponieważ zachodzi samozapłon wtryskiwanego do cylindrów paliwa. Do zamocowania i rozmieszczenia wszystkich podstawowych mechanizmów i części silnika służy blok cylindrowy wykonany jako masywny odlew żeliwny. Blok cylindrowy oraz związane z nim części ciągnika SChTZ-NAT1. Podstawowy proces roboczy silnika, spalanie mieszanki paliwowej i rozprężenie otrzymanych gazów przebiega w cylindrach. W większości konstrukcji blok cylindrowy ma wymienne tuleje cylindrowe. …read more

Silniki wtryskowe.

Thursday, June 20th, 2019

Silniki wtryskowe. W nowych konstrukcjach ciągników i samochodów (szczególnie o większej mocy) szeroko rozpowszechniły się silniki, w których stopień sprężania dochodzi do 15~18 at. Silniki te pracują bardziej ekonomicznie. W odróżnieniu od gaźnikowych w silnikach wtryskowych, do cylindrów zasysa się, a następnie spręża tylko powietrze. Dzięki wysokiemu stopniowi sprężania powietrze nagrzewa się do takich temperatur (ponad 500-600°), przy których paliwo wtryskiwane 00 cylindrów w końcu suwu sprężania zapala się bez ubocznych źródeł zapłonu. …read more