Silniki wtryskowe.

Silniki wtryskowe. W nowych konstrukcjach ciągników i samochodów (szczególnie o większej mocy) szeroko rozpowszechniły się silniki, w których stopień sprężania dochodzi do 15~18 at. Silniki te pracują bardziej ekonomicznie. W odróżnieniu od gaźnikowych w silnikach wtryskowych, do cylindrów zasysa się, a następnie spręża tylko powietrze. Dzięki wysokiemu stopniowi sprężania powietrze nagrzewa się do takich temperatur (ponad 500-600°), przy których paliwo wtryskiwane 00 cylindrów w końcu suwu sprężania zapala się bez ubocznych źródeł zapłonu. Aby uzyskać intensywniejsze zmieszanie z powietrzem i lepsze spalenie, paliwo wtryskuje się do cylindrów pod dużym ciśnieniem (100-200 at) przy pomocy specjalnej pompki, poprzez maleńkie otworki (dysze) wtryskiwacza. Zapewnia się przez to dostateczne rozpylenie paliwa, którego cząstki szybko przenikają całą masę sprężonego powietrza. Podobnie jak w silniku gaźnikowym rozprężające się przy spalaniu gazy. wywołują suw roboczy tłoka, po czym następuje wydech odpracowanych gazów. Silniki wtryskowe są bardziej ekonomiczne, gdyż wykorzystują bardziej ciężkie i tańsze paliwo, mające stosunkowo niską temperaturę samozapłonu. [przypisy: domki drewniane, dachówka cementowa cena, klimatyzacja precyzyjna ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: dachówka cementowa cena materiały dydaktyczne dla szkół podstawowych zadaszenia tarasów