W silnikach wtryskowych system zaplonowy nie istnieje

W silnikach wtryskowych system zapłonowy nie istnieje, ponieważ zachodzi samozapłon wtryskiwanego do cylindrów paliwa. Do zamocowania i rozmieszczenia wszystkich podstawowych mechanizmów i części silnika służy blok cylindrowy wykonany jako masywny odlew żeliwny. Blok cylindrowy oraz związane z nim części ciągnika SChTZ-NAT1. Podstawowy proces roboczy silnika, spalanie mieszanki paliwowej i rozprężenie otrzymanych gazów przebiega w cylindrach. W większości konstrukcji blok cylindrowy ma wymienne tuleje cylindrowe. Pozwala to na wymianę poszczególnych tulei po ich zużyciu i uszkodzeniach oraz upraszcza wykonanie bloku. Tuleje cylindrowe wykonane są ze specjalnych bardziej wytrzymałych materiałów i mają dokładnie wygładzone wewnętrzne powierzchnie, po których ślizga się tłok. się gładzią cylindrową. W nowych konstrukcjach samochodowych silników benzynowych przewidziany jest szereg ulepszeń części silnika oraz stosowanie benzyny etylowej, co zmniejsza możliwość detonacji (spalania wybuchowego); pozwoliło to na podwyższenie stopnia sprężania do 6,5. Czym wyższy stopień sprężenia, tym lepiej wykorzystuje się energię cieplną paliwa i silnik pracuje bardziej ekonomicznie. [przypisy: domki drewniane, blachodachówki gontopodobne, klimatyzacja precyzyjna ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: blachodachówki gontopodobne materiały dydaktyczne dla szkół podstawowych zadaszenia tarasów