Zasada dzialania iskrownika

Przy kolejności pracy cylindrów silników spalinowych 1-3-4-2 połączenie przewodów od iskrownika do świec. Iskrownik jest urządzeniem wytwarzającym prąd wysokiego napięcia. Zasada działania iskrownika jest następująca: Magnes obracając się między dwoma nasadami rdzenia wywołuje powstawanie i zanikanie linii sił pola magnetycznego w rdzeniu żelaznym , na którym nawinięte jest grube uzwojenie (pierwotne) wykonane z izolowanego drutu. Przy powstawaniu i zanikaniu w rdzeniu linii magnetycznych, w uzwojeniu pierwotnym będzie powstawał i zanikał prąd niskiego napięcia. Wokół uzwojenia pierwotnego tworzy się silne pole magnetyczne powstając i zanikając w związku z powstaniem i zanikaniem prądu niskiego napięcia. Oczyszczone paliwo przechodzi do pompki paliwowej i dalej podawane jest pod dużym ciśnieniem poprzez przewody paliwowe do wtryskiwaczy , za pomocą których w końcu suwu sprężania będzie wtryskiwane do komory wirowej głowicy cylindrowej. Zasysane przez silnik powietrze przechodzi uprzednio przez filtr powietrzny . Przed rozruchem silnika odpowietrza się (usuwa się powietrze) pompę paliwową za pomocą pompki ręcznej . W wypadku podawania nadmiaru paliwa przez pompkę tłoczącą w kanale zasysającym pompki paliwowej tworzy się nadciśnienie, które otwiera zawór zwrotny i paliwo poprzez rurkę i trójnik powraca do filtru wstępnego. Pewna nieznaczna ilość paliwa, która przejdzie przez luz między iglicą a dyszą rozpylającą, jest odprowadzana rurką . Podwyższenie obrotów silnika wysokoprężnego osiąga się nie przez odkrycie przepustnicy jak w silnikach gaźnikowych, lecz przez zwiększenie ilości paliwa wtryskiwanego do cylindra. Przy pracy systemu zasilania silnika wysokoprężnego należy zwrócić specjalną uwagę na dokładne oczyszczenie paliwa od domieszek mechanicznych, ponieważ najdrobniejsze nawet cząsteczki, które dostaną się do złożonej i bardzo dokładnej aparatury paliwowej mogą ją uszkodzić lub wywołać zwiększone zużycie jej części oraz części mechanizmu korbowego. Dlatego też paliwo oprócz filtracji w samym silniku powinno uprzednio w ciągu nie mniej niż 48 godzin odstać się w specjalnych zbiornikach i zostać oczyszczone przed nalaniem do silnika. Filtry paliwowe powinny być regularnie co 80-100 godzin pracy przemywane czystym paliwem, a co 300 godzin należy zmieniać element filtru dokładnego oczyszczania. Stan filtrów kontroluje się specjalnym manometrem – ciśnienie nie powinno być większe niż 1 kg/cm 2. Podobnie jak w silniku gaźnikowym należy codziennie sprawdzać i w razie potrzeby zmieniać olej w filtrze powietrznym. Nie rzadziej niż co 300 godzin pracy powinny być przemywane siatki filtru powietrznego. Należy pamiętać, że przy zanieczyszczeniu filtrów moc silnika znacznie spada, a zużycie części zwiększa się. [przypisy: ciężar betonu, ocieplenie domu koszt, projekty domów weselnych ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: ciężar betonu ocieplenie domu koszt projekty domów weselnych